måndag 13 juni 2011

I'm back and on track!

Hej igen! Det har varit en jobbig vecka för mig. När min syster var här förra helgen hade jag väldigt ont i foten, värktabletterna fungerade inte riktigt och jag var allmänt seg och illamående. Sen blev det bättre i onsdags, och i torsdags tog Tradolanen slut. Jag bad inte doktorn skriva ut nya, eftersom jag hatar tabletter och särskilt dem här. Nu är foten mycket bättre, men jag har haft svårt att sova sedan jag slutade ta tabletterna. 


Allting känns bättre igen. Jag har motivation, känner mig lugn och har bara ont ibland. Jag har läst en massa webb comics de senaste dagarna och blivit så peppad på att göra egna snart. Funderar också på att utveckla serien "Sverige 2022" från arbetsproverna, men jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag kommer att göra historien rättvisa med mycket snyggare illustrationer, men den här gånger tänker jag planera flödet och layouten mycket bättre innan jag börjar rita. 


Eftersom jag längtade efter att komma igång med något kreativt igen så satte jag mig och tecknade på porträttbeställningen i flera, flera timmar. Jag vet inte riktigt hur länge det var eftersom jag tog paus för att äta färskpotatis och sånt, men större delen av dagen i alla fall. 
Jag har tänkt på att göra ett portätt av Rita Hayworth, i tusch eller blyerts. Bara för att jag vill ha något att sätta upp på väggen, och för att hon var så vacker. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar