måndag 11 juli 2011

Lite tid och mycket att göra, men glad ändå.

Rubriken sammanfattar väl i stort sett hur jag känner mig den här veckan :) Jag har mycket inplanerat som jag vill hinna med, men jag är inte så stressad som jag brukar bli. För alla grejer är roliga, och en del har jag längtat efter länge. Som att se Morrissey live och den sista Harry Potter-filmen på bio, och att träffa min underbara familj igen. Och vänner i Skåne, och havet.. 
Jag reser söderut på onsdag, men innan dess måste jag göra saker av alla miljoner fina körsbär som jag och Hamoud plockade igår :) Mmm, körsbär. <3 
Och packa, förbereda mig för lägenhetsvisning igen, måla, teckna, läsa, skriva ut en biljett, göra en budget, kontakta skolan, tvätta... Men äsch. Det är inte jobbiga saker, bara många saker. 


Måla, ja. Jag håller på att måla av den här bilden av en rosa ros jag tog i Italien, och den färdiga lilla målningen ska jag ge till min farmor. Det är hennes födelsedag snart, och jag hoppas träffa henne i helgen. Jag hoppas också att målningen hinner torka tills dess x) Förutom den lilla detaljen med torktid känns det fantastiskt att måla med olja igen! Jag visste inte hur mycket jag hade saknat det.. Det är härligt med krämiga, pigmentstarka färger som gör precis vad man vill - till skillnad från akvarell.. Hah..hah..


Nu ska jag sätta in en förhoppningsvis fantastisk körsbärspaj i ugnen. Det sägs vara originalreceptet på pajen från Twin Preaks som Agent Cooper åt på Normas café. Om det stämmer eller inte gör inte så stor skillnad så länge den är god. 


Salut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar