onsdag 20 juli 2011

Målarsugen

Så här blev målningen jag gjorde till farmor till hennes födelsedag i morgon. Hon blev väldigt glad, nästan lika mycket för målningen som för den hemlagade körsbärssylten jag hade med mig, haha. 
Som jag skrev förra gången, det känns såå bra att måla med olja igen! :)


För övrigt har jag varit riktigt upptagen med en massa, massa grejer. Till exempel den första familjesemestern någonsin, som var hur bra som helst. Jag och Hamoud har åkt på utflykt till Helsingör, badat i Malmö och kollat på lägenhet. Det verkar som att lägenheten vi såg igår kommer att bli vår..! Iiih! 


*hoppas hoppas hoppas*




För övrigt tar jag emot nya beställningar! :) Vad som helst, oljemålningar (stora eller pyttesmå), akvarell, teckningar i blyerts eller tusch, you name it! 
Jag får alltid så ont i nacken, ryggen och axlarna när jag sitter och tecknar/målar, det är jobbigt för att det tar bort så mycket av glädjen med att göra sånt, men jag ska ändra på det. 
Alla förtjänster framöver kommer att gå till ett ordentligt ritbord! :) Jag har längtat efter ett ritbord länge, och det finns faktiskt saker som inte ens Tigerbalsam kan fixa..

2 kommentarer:

  1. Fint Jenny! Låter som du "hittat hem igen" med olja! :) jag kämpar ännu på med de "dämpade akvarellerna"! Haha :)

    Andreas

    SvaraRadera
  2. Tack, Andreas :) Ja, det känns faktiskt så. En tillfällig tröst och uppmuntran innan jag börjar med den jobbiga akvarellen igen, haha x) Jag hoppas att ditt målande går bra och att jag får se något mer snart!

    SvaraRadera