söndag 13 januari 2013

Fort, fort!

- scroll down for english - 

Heeeeej! Jag hade egentligen tänkt lägga upp en serie som publicerades i Fria Tidningen för två veckor sedan, men jag kan visst inte öppna tiff-filer på min älskade Mac längre. (vad fan?) "En studie i Fort" skulle jag kalla detta om jag var lite mer pretentiös. 
Alla foton föreställer klockan på fortet Petrovaradin vid Novi Sad. Det i mitten är en målning av signaturen "Vida". Jag undrar verkligen vem tusen det är, om konstnären själv var nöjd med tavlan.. och om hen skulle bli glad åt att den hamnade i en bokhylla i Malmö. 
Foto nummer ett och tre är bilder jag gjort utifrån ett foto från samma plats i december. 

Painted with ink.
I don't know..
Pencil.
Heeeeej! My plan was to put up a comic that was published in Fria Tidningen two weeks ago, but since I can no longer open tiff files on my beloved Mac (wtf?) that will have to wait.  "A study in Fortress" I would call this if I was a bit more pretentious.
All photos depict the clock on the Petrovaradin fortress in Novi Sad. The middle one is a painting by the signature "Vida". I really wonder who that is, if the artist really was satisfied with the painting.. and if it would make him/her happy that it ended up in a bookshelf in Malmö. Photos number one and three are pictures made by me, from a photograph taken in December.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar