måndag 23 maj 2011

Akvarell igen.. Glee nummer 2 - Brittany!



Lite dum, men mycket charmig - Brittany :) 
Den här var roligt, men otroligt frustrerande att måla. Jag trodde hela tiden att jag lagt på alldeles för mycket färg, men sedan när den var färdig.. såg det ändå bra ut. Jag måste lära mig att en akvarell alltid ser annorlunda ut när den har torkat! Varför är det så svårt att komma ihåg? x) 


Idag satt jag ute och tecknade. Det var mysigt, men blåsigt. Jag fick tillslut ge upp och inse att det skulle vara omöjligt att måla bilden utomhus idag. Jag har tyvärr ingen extra hand som kan hindra pappret från att blåsa iväg samtidigt som jag blandar färgen..


Nu är det fikapaus! :D Inte för att jag gör något särskilt som jag behöver ta en rast ifrån.. Jag är bara sugen på rabarber. 
Kom gärna med förslag om vilken Glee-karaktär som jag ska göra nu - och ha det gott. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar