torsdag 19 maj 2011

Glee och akvarell.

I skolan är vi inne på andra veckan i ett individuellt treveckors-projekt, och jag har valt att jobba med akvarell. Mm, akvarell... Det är verkligen inte min starka sida, men jag har bestämt mig för att öva tills jag storknar, och förhoppningsvis bli bättre. 
Till en början ångrade jag lite att jag valt att göra ett akvarell-projekt, men nu börjar jag tycka det är ganska roligt. 
För att göra det ännu roligare bestämde jag mig igår för att kombinera skola med min nördiga kärlek för Glee. Jag började skissa upp en bild på Kurt (Chris Colfer), för att det är en awsome karaktär och person, och gjorde färdigt den ikväll.

Jag funderar på att fortsätta måla Glee-karaktärer efter att projektet är slut, bara för att öva och för att de är allmänt snygga. x) 
Det här är typ... bild 6 eller 7 eller något hittills av hela projektet, så jag kommer lägga upp fler akvareller snart. Yay!

:) 

1 kommentar: