torsdag 25 oktober 2012

Bygger ett materialberg

- scroll down for english -

Jag kom visst hem från gymmet 01.10 och tänke "just nu är ett utmärkt tillfälle att blogga".
Jag läste boken om Jugoslavien när jag gick på löpbandet. Jag har äntligen kommit till slutet av 1800-talet och det är väldigt spännande och förvirrande på samma gång. Jag funderar på att kontakta författaren och ställa en massa irriterande frågor när jag har läst klart. Han bor tydligen i Lund. :)


Idag har jag tryckt upp mitt gamla fanzine till försäljningsbordet på utställningen på lördag. Jag saknar Serieskolans stora monsterkopiator, men min lilla skrivare gör i alla fall jobbet. Även om den är långsammare än männen som sätter gatstenar utanför vårt hus. Det enda som ska fixas nu är framsidorna (som jag inte lyckas skriva ut i CMYK av någon anledning), några mini-posters och fler visitkort, sedan är jag redo för BOOOM!

Något helt annat.
Jag saknar Doctor Who och deppar över att det suger nu för tiden. Det känns som att jag måste hitta något nytt att fangirla över tills det blir bra igen. Jag såg första avsnittet av Only Fools And Horses, för att det ska vara klassisk komedi eller whatever, men det fick mig att tänka på Ekeby och det är bara deprimerande. x) Jag har sett 2.5 säsonger av The Big Bang Theory hittills, och det är okej, men egentligen längtar jag bara efter smaskig science fiction!

I mitt huvud hela långa dagen! Miss Li är för catchy..

I came home from the gym at 01.10 and of course I thought "this is an excellent time for blogging".
I was reading in the book about Jugoslavia while walking on the threadmill. I finally got to the end of the 1800's, and it's very exciting and confusing at the same time. I'm thinking about contacting the author after I finish the book and ask him a lot of annoying questions. Apparently he lives in Lund. :)

Today I printed my old fanzine for the fanzine table at the exhibition on saturday. I miss the Comic Schools big monster of a copying machine, but my little printer does the job aswell. Even if it's slower than the men setting stones outside of our building.
The only things left to fix now is the covers (that I can't print with CMYK settings for some reason), some mini-posters and more business cards, then I'm ready for BOOOM!

On a completely differnt note. I miss Doctor Who, and I'm really sad that it sucks nowadays. I have to find something new to fangirl over until it gets good again..
I watched the first episode of Only Fools and Horses, but it just made me think about Ekeby and that's depressing x) I've watched 2,5 seasons of The Big Bang Theory so far, and it's okey, but I really just want me some yummy science fiction!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar