måndag 3 september 2012

Bara teckna, inte plugga

- scroll down for english -

Jag har inte haft tid att blogga på sista tiden, eftersom jag varit upptagen med en ny serie. Men nu är den klar! Äntligen... Jag satt instängd, tecknade och lyssnade på Sherlock Holmes-ljudböcker hela förra veckan. Det var mysigt och stressigt på samma gång.

Serieskolan drog i gång redan för två veckor sedan och idag börjar en massa människor på universitetet. Jag blev antagen till en seriekurs på Malmö Högskola, men har bestämt mig för att inte gå den. Jag är så peppad på att komma igång med serietecknandet på riktigt, och inte särskilt sugen på att bli en elev igen. Stina (jag har iaf för mig att det var Stina) på Serieskolan sa en gång att man måste komma igång och rita en massa, ta så många jobb man kan - för att det är så man lär sig.

Jag vill bli bättre och bättre och bättre, men inte nöjd.

Den nya serien handlar om när jag besökte Baltic Comic Festival i somras, och den kommer att komma upp här så småningom. Jag måste bara fixa lite småsaker.

This is Gdansk. City of the Baltic Comic Festival. Gdansk is awesome.
I haven't had a lot of time to blog lately, because I've been busy working on a new comic. But now it's finally finished! I sat cooped up in the bedroom, drawing and listening to Sherlock Holmes audiobooks all week. It was cosy and stressful at the same time.

The Comic School started about 2 weeks ago and today a lot of people are entering the university. I was accepted to a comic course at Malmö University, but I decided that I won't attend it. I'm so excited and motivated to start this comic-drawing-business for real, and I don't feel like becoming a student again. My ex-teacher Stina (at least I think it was Stina) once said that one has to take any job there is, and just draw a lot - because that is how one gets better at making comics.

I want to get better and better and better, but not content.

The new comic is telling the story about when I went to Baltic Comic Festival this summer, and I will publish it here eventually. I just need to fix some details.

Here's a song to all you hard working people out there. Puss! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar